Degradatie Aquila 1

Eindsestraat 43
6613AR
BALGOIJ

Vandaag speelt Aquila uit tegen Diosa in Balgoij. Om nog kans te houden op lijfsbehoud zal er gewonnen moeten worden en zal SV Nijmegen moeten verliezen, beide mislukken.

Een matige warming-up voorspelt al weinig goeds en tijdens de wedstrijd wordt dit niet veel beter. Er is bij weinig spelers te zien dat het nog ergens voor strijd en zo is het niet verwonderlijk dat het in de rust met 2-0 achterstaat, waarbij een grotere achterstand ook niet had misstaan gezien de kansenverhoudingen.

De tweede helft gaat het iets beter, maar het vizier bij de voorwaartsen staat niet op scherp. Mede door slecht uitgespeelde counters bij Diosa blijft Aquila een beetje in de wedstrijd, maar verder dan een schot voor open doel langs van Moreno komt het niet. Na 80 minuten beslist Diosa, via de vliegensvlugge Lauke van Empel, de wedstrijd en loopt het uit naar een verdiende 4-0 overwinning.

Een teleurstellend resultaat, wat inhoudt dat Aquila na 3 jaar weer mag gaan acteren in de 5e klasse. Er zijn veel wedstrijden dit seizoen met 1 doelpunt verschil verloren, maar uiteindelijk ontbreekt de kwaliteit en vertrouwen om te handhaven in de 4e klasse. Volgend jaar weer de regionale derby’s tegen Avios/DBV, Unitas en AAC/Olympia.

Opstelling: Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Willem van Welie, Thomas Looman (’60 Sjoerd van Mourik), Mees van den Heuvel, Brent Kolvenbach (’55 Teun van Mourik), Jip Derks (’80 Brian de Vree), Roy Pruijn, Bram Bouman, Moreno de Vree

Aanstaande zondag speelt Aquila haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen v.v. Krayenhoff om 14:00 uur. Tot dan!