OSC de gelukkigste in duel om de laatste plaatsen

OSC 1

Thijn Remmits (afstandschot)

7 november 2021 14:00

M.C. Geerlings

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Op een niet al te best veld mocht Aquila aantreden tegen OSC uit Oosterhout. Beide ploegen bevinden zich in de onderste regionen van de 4e klasse E.

In het begin van de wedstrijd is het initiatief voor OSC, wat elkaar wat makkelijk weet te vinden. De beste kans voor OSC in de 1e helft ontstaat echter na een fout in de opbouw van Aquila, gelukkig voor Aquila kan dit nog op de valreep hersteld worden. Na een half uur krijgt Aquila wat meer grip op de wedstrijd, zonder overigens echt gevaarlijk te worden. Na een minuut of 35 komt het wel op voorsprong en schitterend schot van afstand van Thijn Remmits belandt in kruising. Zo gaat Aquila met een voorsprong de rust in, ook weleens lekker!

Na de rust een behoudender Aquila wat OSC het spel laat maken, OSC hanteert net zoals Aquila veelal de lange bal. OSC speelt met veel ruimte in haar rug, maar door onzorgvuldigheid en het ontbreken van de juiste keuzes wordt hier maar één kans uit gecreëerd. Uit een moeilijke positie schiet Bram Bouman deze naast. Het uitblijven van de 2-0 breekt Aquila op, goed doorzetten van de linksback van OSC levert een voorzet op vanaf de zijkant die keurig wordt binnengeschoten. Het wordt in 80ste minuut nog erger als dezelfde linksback het maar eens probeert van afstand, ook zijn schot wordt door de wind gedragen en gaat via de binnenkant van de paal binnen. En zo staat Aquila met nog 10 minuten te spelen op achterstand, in deze fase wordt er op het randje door beide ploegen geknokt voor elke meter. De ingevallen rechtsbuiten gaat net even over het randje en slaat Brent Kolvenbach in het gezicht, waardoor hij met rood kan inrukken. Aquila kan geen gebruik maken van de man meer situatie en maakt veel te veel (domme) overtredingen om maar enigszins gevaarlijk te worden en zo is OSC de meest gelukkige deze wedstrijd.

Volgende week is Aquila vrij en de week daarop (21 november) speelt het de uitwedstrijden tegen UHC uit Bergharen. Aanvang wedstrijd om 14:30 uur.