Hard werkend Aquila speelt verdienstelijk gelijk tegen SCP

Hosterd 65
6655AE
PUIFLIJK

Vandaag mocht Aquila voor de 3e keer op rij een uitwedstrijd afwerken op kunstgras, ditmaal tegen SCP. Bij Aquila ontbraken topscoorder Bram Bouman en aanvoerder Thijn Remmits.

Aquila start de wedstrijd goed is via Jip Derks al snel dichtbij de 0-1 echter belandt zijn schot, afkomstig uit een afgeslagen hoekschop, op de paal. Het voetbal is aan beide zijde niet best, er wordt veelal de lange bal gehanteerd. Verrassend is het dan ook niet dat gevaarlijke situaties voortkomen uit dode spelsituaties. Uit een hoekschop wordt Aquila een penalty onthouden wanneer Mees van den Heuvel na wat draaiwerk neergelegd wordt, de goed leidende scheidsrechter ziet hier helaas niets in. Niet veel later verstapt Mees zich en wordt hij vervangen door Michiel. Het eerste balcontact van Michiel uit een vrije trap leidt direct tot een goede kopgoal van Roy Pruijn, 0-1 Aquila. Daarna komt SCP beter in de wedstrijd en wordt veelal de lange Rik Baars gezocht, echter worden de meeste duels gewonnen door Harm de Leeuw. Net voor rust komt SCP op gelijke hoogte, een vrije trap wordt nog weggekopt maar belandt op ca. 11 meter voor de voeten van Jesper Smits die tussen een oerwoud van benen de gelijkmaker binnenschiet.

Na rust hetzelfde spelbeeld als net voor rust, SCP het initiatief zonder kansen te creëren. De beste kans is zelfs voor Aquila, Moreno steekt de uitstekend spelende Jip Derks weg maar hij stuit bij zijn 1-op-1 kans op de keeper. En zo tikt de tijd weg met bij beide ploegen veel inzet en strijd, maar weinig goed voetbal. 10 minuten voor tijd lijkt Aquila weer tegen een zure verliespartij aan te lopen, wanneer SCP de bal via een scrimmage gelukkig door de Aquila defensie heen gespeeld krijgt en de vrij staande Jesper Smits zijn 2e van de middag kan maken. De mentale weerstand van Aquila is vandaag groot en vlak voor tijd krijgt het waar het recht op heeft, de verdiende gelijkmaker! Een hoekschop van Moreno de Vree wordt teruggelegd door Roy en binnengekopt door Wout Elsen. De 2-2 komt nog één keer in gevaar maar de goed keepende Jason Henzen gooit zich er uitstekend voor.

De vandaag getoonde inzet, strijd en het harde werken zijn vanaf nu de basis voor de rest van het seizoen. Zaak om dit vast te houden, zodat er nog meer punten gepakt kunnen worden!

Opstelling Aquila: Jason Henzen, Mees van den Heuvel (’25 Michiel van den Heuvel), Harm de Leeuw, Wout Elsen, Sjoerd van Mourik, Moreno de Vree, Willem van Welie, Jip Derks (’65 Tim Termeer), Thomas Looman, Roy Pruijn en Brent Kolvenbach.