Driepunter voor Aquila

Sportlaantje 2
6616BD
HERNEN

Vandaag mochten we de uitwedstrijd tegen UHC uit Hernen/Bergharen gaan afwerken. UHC staat netjes in de middenmoot, terwijl Aquila zoals bekend puntloos onderaan staat. Toch heeft Aquila al meermaals met minimaal verschil aan de verkeerde kant van de streep gestaan en het moment dat het eens mee zit moet toch dichterbij komen zou je denken.

Na een korte warming up start Aquila beroerd en kijkt het na 2 minuten tegen een 1-0 achterstand aan. Een voorzet vanaf de zijkant kan vogelvrij door de rechtsbuiten ingetikt worden. De reactie van Aquila hierop is goed, Bram zet een actie in en schiet met zijn rechter van buiten de zestien onberispelijk binnen, 1-1.  Toch is Aquila nog niet helemaal wakker en 2 fouten in de eigen opbouw zorgen binnen 20 minuten voor een 3-1 achterstand. Door hard te werken, minder op te bouwen en tweede ballen te winnen komt Aquila beter in de wedstrijd en komt het vlak voor de rust terug in de wedstrijd. Een afstandsschot van Moreno wordt slecht verwerkt door de keeper en de mee opgekomen Willem rondt van dichtbij keurig af.

In de rust worden nogmaals de koppen bij elkaar gestoken en afgesproken hard te blijven werken. Net na rust krijgt UHC al snel de kans om de marge op twee te zetten, echter de rebound is niet besteed aan de invaller die over schiet. Het initiatief is de gehele 2e helft voor UHC, maar Aquila gooit alles in de strijd om pogingen op doel te voorkomen en als deze er al komen staat Jason uitstekend opgesteld. De spaarzame uitvallen van Aquila worden door UHC onschadelijk gemaakt door de grensrechter of speler die aan de noodrem trekt. De scheidsrechter volgt dit vlagsignaal blindelings, waar op sommige momenten toch twijfels zijn. Nadat de scheidsrechter de grensrechter van Aquila wegstuurt nadat hij een terecht vlagsignaal negeert stroopt Aquila nogmaals de mouwen op! Net voor tijd wordt dit beloond met de gelijkmaker, Mees stuurt Bram weg die op snelheid koelbloedig de keeper omspeelt en binnenschuift. 3-3 en het virtuele eerste punt is binnen. Uit de aftrap probeert UHC gevaarlijk te worden en dit gebeurt ook, maar met kunst en vliegwerk wordt het gelijkspel verdedigt. Sterker nog, uit de counter maakt Aquila de 3-4 op identieke wijze als de 3-3. Moreno stuurt Bram weg die nu aan de andere zijde de keeper omspeelt en binnenschuift, 3-4. Er is weinig tijd meer, maar in de weinige tijd weet UHC toch nog eenmaal een scrimmage te veroorzaken waarbij Thijn de bal van de lijn afhaalt. Na deze ingreep besluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd te fluiten en zijn de eerste 3 punten van het seizoen binnen.

En zo zie je maar dat het niet altijd mooi hoeft te zijn om punten binnen te slepen, het keiharde werken en het elkaar gunnen van de bal wanneer dit nodig is zorgen vandaag voor de eerste 3 punten. Een goede basis om op verder te borduren, zolang dit nog mag van Rutte & Co.

Doelpuntenmakers: Willem van Welie, Bram Bouman 3x

Opstelling: Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Willem van Welie, Michiel van den Heuvel (’17 Thomas Looman), Mees van den Heuvel, Thijn Remmits, Roy Pruijn, Brent Kolvenbach (’60 Jip Derks), Bram Bouman, Moreno de Vree