Na goede 1e helft verliest Aquila van UHC

Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Vandaag, de thuiswedstrijd tegen UHC uit Hernen/Bergharen. Uit werd tot nu toe de enige driepunter behaald.

De eerste helft is in balans en misschien is Aquila zelfs ook wel de betere ploeg. Na ruim 20 minuten komt het op voorsprong, de snelle Moreno wordt weggestuurd en schiet door de benen van de keeper de 1-0 binnen. Helaas is het al vlug daarna weer gelijk, na enig fortuin komt de bal bij de doorgelopen rechtsback die vrij in kan schieten. Na hard werken aan beide kanten wordt met een 1-1 stand de rust bereikt.

Na de rust een wat sterker UHC en Aquila raakt de bal te snel weer kwijt. Na een uur gespeeld te hebben is de linksbuiten van UHC slimmer door adequaat te reageren op een snelle ingooi, na een vrije doortocht rondt ook hij door de benen van de keeper af. Direct hierna lijkt het verzet gebroken, een lange bal vanuit achteruit blijft hangen waarna weer de linksbuiten afrondt, 1-3. Echter zou deze goal afgekeurd moeten worden, maar de grensrechter van Aquila wordt genegeerd door de overige prima leidende scheidsrechter. Het mooiste doelpunt en aansluitingstreffer komt van de voet van Roy, de keeper staat te ver van de goal en vanaf 40 meter verzorgt hij de 2-3. Spannend wordt het echter niet meer, UHC is de 2e helft simpelweg beter en beloond zich aan het einde van de wedstrijd nog met 2 goals, een kopbal uit een corner en een counter via de zijkant.

Doelpuntenmakers: Moreno de Vree, Roy Pruijn

Opstelling: Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Willem van Welie, Sjoerd van Mourik, Mees van den Heuvel, Thomas Looman (’60 Teun van Mourik), Jip Derks (’70 Tim Termeer), Roy Pruijn, Bram Bouman, Moreno de Vree