Aquila maakt het Angeren tot het einde moeilijk

Angeren 1 (zon)

8 mei 2022 14:00

W Jansen

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Vandaag speelt Aquila tegen de nummer 2 uit de competitie v.v. Angeren. De uitwedstrijd werd nipt verloren met 1-0.

Het hoofdveld is in het voordeel van Aquila, het gras staat namelijk hoog wat snel combinatie voetbal bijna onmogelijk maakt. Pupil van de week Tom Smits scoort keurig en daarna kan de wedstrijd van start.

De 1e helft speelt zich veelal op de helft van Aquila af met v.v. Angeren in balbezit. Toch staat het vandaag goed en wordt er door iedereen hard gewerkt om de 0 te houden. Zonder veel problemen bereikt Aquila de rust met een 0-0 stand.

Na de rust zet Angeren aan en wordt Aquila verder teruggedrongen op eigen helft, het is wachten op de 0-1. Het duurt tot de 66ste minuut wanneer een voorzet van de zijkant wordt binnengeschoten door Matiz Garttener. Het aangeslagen Aquila is even de weg kwijt en hier profiteert Angeren keurig van. Een terecht gegeven vrije trap op 18 meter van de goal wordt van richting veranderd en valt achter Aquila-keeper Jason. 0-2 achter. Mede door enkele verse krachten aan Aquila-zijde herpakt Aquila zich en gaat op zoek naar de aansluitingstreffer. In de 77ste minuut komt deze er na een mooie aanval via Teun komt de bal bij Moreno terecht die hard binnenschiet. Aquila gaat op zoek naar meer, maar de bal valt niet meer goed en de scheidsrechter wilde snel naar huis en floot na 88 minuten voetbal zonder blessuretijd voor het einde van de wedstrijd.

Doelpuntenmakers: Moreno de Vree

Opstelling: Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Willem van Welie, Sjoerd van Mourik (’80 Tim Termeer), Mees van den Heuvel, Brent Kolvenbach, Jip Derks (’65 Teun van Mourik), Roy Pruijn, Thijn Remmits (’70 Thomas Looman), Moreno de Vree

Aanstaande donderdag speelt Aquila uit tegen Overasselt om 19:30 uur en komende zondag tegen SV Nijmegen om 14:00 uur. Tot dan!