Onnodige nederlaag voor Aquila

Overasseltse Boys 1 (zon)

Bram Bouman (schot)
Assist: Roy Pruijn

28 november 2021 14:00

R. Broekhuis

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Onnodige nederlaag voor Aquila

Op deze druilerige zondag staat vandaag de wedstrijd tegen Overasseltse Boys (Ovb) op het programma. Waar de meeste wedstrijden in de buurt afgelast worden vanwege een onbespeelbaar veld, ligt het hoofdveld in Dreumel er redelijk bij.

Aquila start goed aan de wedstrijd en is de eerste 25 minuten de betere, ook weet het diverse grote kansen te creëren. Eén daarvan wordt na een schitterende pass van Roy Pruijn knap afgerond door Bram Bouman. Bij de overige kansen staat de doelman van Ovb telkens goed opgesteld en weten Bram 2x en Moreno hem in goede uitgangsposities niet te passeren. Na deze goede openingsfase komt Ovb beter in de wedstrijd en valt een schot van de linksback net over het doel. Vlak hierna komt na een mooie aanval Ovb op gelijke hoogte, door een woud van benen schiet de rechtsbuiten hard binnen. En zo gaan beide ploegen met een gelijke stand rusten, waarbij Aquila zeker niet tevreden mee is.

Na rust heeft Ovb het betere van het spel, maar krijgt Aquila de beste kans. Moreno komt één op één met de keeper, maar deze laat zich niet passeren en weet het schot wat door zijn benen heen zou moeten gaan te keren. Aquila heeft in de gehele 2e helft moeite om voorin de bal vast te houden en foute aannames over het gehele veld zorgen ervoor dat het de bal weer zeer snel kwijt is en de druk op de goal bij Jason toeneemt. Eerst weet Jason knap een schot van dichtbij te keren van de bonkige, rossige middenvelder. In de 80ste minuut is hij echter kansloos, wanneer een voorzet van de rechtsback ongelukkig van richting wordt veranderd en prompt achter hem in de goal valt. Daarna probeert Aquila nog de gelijkmaker te forceren, maar meer dan enkele scrimmages voor de goal levert dit niet op.

Waar Ovb het betere van het spel heeft, zijn de beste kansen deze wedstrijd voor Aquila geweest. Een gelijkspel was op basis van deze feite zeker verdiend geweest. Helaas neemt Ovb alle punten mee na huis.

Of we volgende week weer morgen voetballen hangt af van het besluit van de KNVB. Mocht de wedstrijd doorgaan spelen we om 14:00 uur uit tegen Krayenhoff op het terrein van SV Hatert.