Klein beetje geluk ontbreekt bij Aquila

SC Millingen 1

18 april 2022 14:00

W. Langendonk

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Aquila mocht het op paasmaandag opnemen tegen SC Millingen. Na amper 5 minuten staat het zoals al bijna het gehele seizoen weer op achterstand, een vrije trap vanaf de zijkant stuit op door een polletje en stuit over keeper Jason heen. Toch is het Aquila wat veerkracht toont en het beloond zichzelf na een mooie aanval via Thijn en Moreno die de bal bij Bram bezorgt, die met een knappe solo prima afrondt. Direct na de 1-1 gaat het alweer mis, er wordt niet ingegrepen bij de opkomende rechtsback die vanaf 20 meter onderkant lat de bal schiet. Twijfelachtig of die er al direct in zat, maar de attente linksbuiten van Millingen schiet hem alsnog binnen. En zo dus weer een achterstand. In de fase erna gaat het op- en neer en het is Aquila wat weer op gelijke hoogte lijkt te komen, na een scrimmage uit een hoekschop schiet Thijn de bal een halve meter achter de doellijn. Echter kent de scheidsrechter geen doelpunt toe. Vlak hierna wordt een nog grote achterstand met kunst- en vliegwerk voorkomen, daarna rustig uitverdedigen levert een mooie counteraanval op wat resulteert in een keurige goal van wederom Bram en een 2-2 ruststand.

Na de rust gelijk twee grote kansen te noteren aan beide zijdes, beide leveren geen doelpunt op. Dat de scheidsrechter de gehele wedstrijd op de hand van Millingen is, laat hij 25 minuten voor tijd nog maar eens blijken. Na een duikeling van de rechtsbuiten in de zestien wijst hij resoluut na de stip, de penalty wordt hard binnengeschoten. Aquila weer op achterstand, terugkomen lukt echter niet meer. En zo verliest het twee keer tegen de huidige nummer 5 van de competitie, waar twee keer een gelijkspel ook niet had misstaan.

Opstelling Aquila:
Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Rick Pruijn (‘68 Sjoerd van Mourik), Willem van Welie, Roy Pruijn, Thijn Remmits (’55 Jip Derks), Thomas Looman(’68 Tim Termeer), Bram Bouman, Mees van den Heuvel, Moreno de Vree

Volgende week de thuiswedstrijd tegen UHC uit Hernen/Bergharen. Aanvang wedstrijd om 14:00 uur.