RKPSC – Aquila, 2-3

Renbaan 1
6911KH
PANNERDEN

Vandaag staat de laatste bekerwedstrijd van dit seizoen op het programma, uit tegen RKPSC uit Pannerden op het programma, enkele reis 70 kilometer. Hoe krijg je het verzonnen KNVB?! Onze tegenstander had de eerste twee bekerwedstrijden met ruime cijfers verloren en trainer Pieter van Mourik had ons op voorhand al gewaarschuwd voor onderschatting.

Maar goed, eenmaal gearriveerd blijkt het veld één grote knollentuin waarop fatsoenlijk voetballen onmogelijk is. Dit is ook terug te zien in de 1e helft, Aquila creëert wel voldoende kansen maar de scherpte (die al het gehele seizoen aanwezig is) ontbreekt. Toch weet het al snel via de keeper van Pannerden op 0-1 voorsprong te komen die een hoekschop van Moreno zelf binnen tikt. De gehoopte snelle voorsprong is er, maar het uitbouwen van deze voorsprong lukt niet. Mede doordat er geen goede bezetting is van de posities in het veld, ook zijn één-op-éen kansen niet besteed aan Bram, Mees en Moreno. En je raadt het al, als jezelf de kansen niet maakt doet de tegenstander dat wel. Deze komt dan ook in minuut 40 terug na een goed uitgespeelde aanval via Guus Leenders.

De tweede helft begint Aquila wat beter en komt het via Moreno weer op voorsprong, diezelfde Moreno bouwt ook nog de voorsprong uit naar 1-3. Het verzet bij de tegenstander lijkt gebroken maar een handvol kansen laat Aquila onbenut via Bram, Thijn en Mees. Het zit er vandaag simpelweg gewoon niet in en als de scheidsrechter ook nog de helpende hand aan Pannerden biedt door een bal op het lichaam te beoordelen als hands en een strafschop uit te delen wordt het zelfs nog 2-3 door Mats Bleumink. Echter het laatste kwartier komt Aquila niet meer in de problemen en heeft het zelfs nog de beste kansen om de marge op 2 te brengen. Je raadt het al, dit gaat niet meer gebeuren en de wedstrijd eindigt in een 2-3 overwinning.

Zowel de uitslag als het getoonde spel liet vandaag wat te wensen over, echter heeft Aquila een redelijk goede voorbereiding achter de rug met goed veldspel, mooie goals en kan het met vertrouwen afreizen naar Millingen. De wedstrijd vangt 14:30 uur aan.

Scoreverloop:
’7   0-1 Eigen doelpunt tegenstander

’38 1-1 Guus Leenders

’50  1-2 Moreno de Vree

’60  1-3 Moreno de Vree

’75  2-3 Mats Bleumink

Opstelling Aquila:
Jason Henzen, Harm de Leeuw, Roy Pruijn, Michiel van den Heuvel (’46 Wout Elsen), Willem van Welie, Thomas Looman (’60 Brent Kolvenbach), Jip Derks (’60 Roy Stuive), Thijn Remmits, Bram Bouman, Mees van den Heuvel, Moreno de Vree