Efficiënt Aquila boekt overwinning op SVO

Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Na ruim 11 maanden mocht er weer een officiële wedstrijd afgewerkt worden. Weliswaar een bekerwedstrijd die als veredelde oefenwedstrijd beschouwd wordt. Tegenstander vandaag is SVO uit Ooij, een tegenstander waar Aquila goede herinneringen aan bewaard. Ruim 2 jaar geleden werd namelijk op eigen veld het kampioenschap binnengesleept.

Aquila start weifelend aan de wedstrijd en heeft de eerste 20 minuten moeite met de bewegende middenvelders van SVO, toch weet het de schade beperkt te houden en worden er weinig echte kansen weggegeven. Na een minuut of twintig heeft Aquila het beter onder controle en probeert het voetballend door de verdediging van SVO heen te komen, ietwat direct al resultaat oplevert. Bram Bouman wordt gelanceerd en schiet één op één onberispelijk binnen, 1-0. SVO is van slag en binnen no-time staat er een 3-0 ruststand op het scorebord. Eerst weet Thijn een hoekschop van Moreno binnen te koppen en hierna verslikt de verdediging zich in de jagende Bram die vanuit een moeilijke hoek de 3-0 binnenschiet.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, beide ploegen proberen met voetbal vanuit achteruit tot kansen te komen. Het creëren van kansen gaat Aquila beter af dan SVO, waar het bij SVO stokt bij de zestien meter gaat Aquila verder waar het bij gebleven is. Kansen afmaken! Al snel na rust maakt Aquila de 4-0, een prima voorzet van Teun wordt door Moreno snoeihard binnengekopt. Daarna laat Aquila de teugels wat vieren zonder dat SVO echt gevaarlijk wordt, de grootste kans volgt na 75 minuten. Een handsbal aan Aquila zijde leidt tot een penalty, na een discussie tussen de Aquila spelers en de scheidsrechter wordt deze gemist. Als kerst op de taart wordt een paar minuten voor tijd nog door Mees de 5-0 binnen gewerkt uit een rebound.

Al met al een prima overwinning, enigszins geflatteerd maar uiteindelijk zeker wel verdiend aangezien Aquila minder persoonlijke fouten maakt dan haar tegenstander.

Scoreverloop:

’20 1-0  Bram Bouman

’26 2-0  Thijn Remmits

’34 3-0  Bram Bouman

’53 4-0  Moreno de Vree

’80 5-0  Mees van den Heuvel

Opstelling Aquila:

Jason Henzen, Harm de Leeuw, Roy Pruijn, Wout Elsen, Willem van Welie, Brent Kolvenbach (’46 Jip Derks), Roy Stuive (’46 Teun van Mourik), Thijn Remmits (‘78 Sven Roelofsen), Bram Bouman (’65 Michiel van den Heuvel), Mees van den Heuvel, Moreno de Vree

Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Havo uit Haalderen, een stabiele derde klasser die haar 1e bekerwedstrijd met 7-0 won. Aanvang wedstrijd 14:00 uur in Haalderen.