HAVO Haalderen – Aquila, 1-0

Notenboomstraat 0
6685AK
HAALDEREN

Vandaag staat de 2e bekerwedstrijd van dit prille seizoen op het programma, een uitwedstrijd tegen HAVO uit Haalderen. Een onbekende tegenstander voor Aquila, uitkomend in de 3e klasse. Eén niveau hoger dan dat Aquila speelt en met een handvol oud-spelers van de Bataven en SC Bemmel, beide 1e klassers uit de omgeving. Beide ploegen wonnen haar eerste wedstrijd en voorafgaand aan de wedstrijd was Havo natuurlijk de favoriet.

De wedstrijd begint en zoals verwacht heeft Havo de bal en houdt het Aquila onder druk, toch weet Aquila het eerste kwartier de betere kansen af te dwingen en is Moreno een ware plaag voor de ploeg uit Haalderen. Binnen het kwartier is hij al drie keer achter de verdediging opgedoken. De eerste keer komt de keeper goed uit, de tweede keer wordt hij onreglementair gestopt door de laatste man met geel als gevolg (rood had misschien ook gekund) en de derde keer is een vrije doortocht maar zijn schot belandt wild in het vangnet. HAVO laat zich ook niet onbetuigd en Aquila heeft geluk dat met name spits Barten zijn vizier niet op scherp of te scherp (schot op de paal) afgesteld heeft staan. Na een minuut of 25 lijkt Aquila op voorsprong te komen, een indraaiende voorzet wordt door iedereen gemist en bij de 2e paal door Thijn binnengetikt. Helaas wordt deze onterecht afgevlagd voor buitenspel. Hierna wordt Havo sterker en heeft Aquila het lastig met de andere spits Venselaar. Eerst wordt een wonderschone volley van hem nog afgekeurd wegens buitenspel, maar vlak daarna weet hij wel het net te vinden na geprutst aan de zijlijn bij Aquila, 1-0. De fase hierna ontsnapt Aquila aan een grotere achterstand wanneer Venselaar de lat raakt en een strafschopmoment de goede kant op valt en niet gegeven wordt.

Met een 1-0 achterstand wordt de 2e helft aangevangen en door deze stand blijft Aquila in de wedstrijd, alhoewel Havo beter is. De 2e helft een beetje hetzelfde spelbeeld, Havo heeft de bal en Aquila loert op de counter. Echte kansen geeft Aquila niet weg en het zijn vooral schoten van afstand die gepareerd worden door de uitstekend keepende Jason. Dat het niet lekker loopt bij Havo en de wissels die erin komen geven Aquila de kans om weer beter in de wedstrijd te komen, echter ontbreekt het aan een beslissende (steek)bal. Naarmate de wedstrijd vordert krijgt Havo wat meer ruimte en enkele kansen om de wedstrijd te beslissen, zo wordt ook bij hun een zeker lijkend doelpunt afgevlagd voor buitenspel. Vlak voor het einde wordt Aquila de kans om op gelijke hoogte te komen ontnomen door de scheidsrechter, Moreno wordt weggestoken door Roy Pruijn echter vergeet de scheidsrechter voordeel te geven. Aquila geeft de moed niet op en bijna valt nog de 1-1 wanneer Willem zijn afgeslagen voorzet op de kruising ziet vallen.

Weer een prima pot voetbal van Aquila wat naar haar mogelijkheden heeft geknokt en gevoetbald.

Scoreverloop:

’28  1-0  Sjors Venselaar

Opstelling Aquila:
Jason Henzen, Harm de Leeuw, Roy Pruijn, Wout Elsen, Willem van Welie, Brent Kolvenbach (’60 Thomas Looman), Roy Stuive (’60 Michiel van den Heuvel), Thijn Remmits (‘35 Jip Derks), Bram Bouman, Mees van den Heuvel, Moreno de Vree

Volgende week wacht de verre uitwedstrijd naar Pannerden tegen V.V. RKPSC. Aanvang wedstrijd om 14:00 uur.