Zwakke fase in 1e helft leidt nederlaag Aquila 1 in

SCE 1

24 november 2019 14:00

Op deze met zonovergoten zondag mag Aquila het opnemen tegen de nummer 2 van deze competitie, SCE uit Nijmegen.

Aquila, dat in een mindere periode zit, start goed aan de wedstrijd en is in het begin van de wedstrijd de bovenliggende partij. De eerste grote kans is dan ook voor Aquila, Bram zet goed druk en ontrafelt de bal van de verdediger en kan vrij op doel af. Helaas stuit hij op de uitkomende keeper. De tweede kans van de wedstrijd is ook voor Aquila, een schitterende aanval over meerdere schijven levert een uitstekende voorzet op van Willem op Conté. Conté tikt vanaf 5 meter binnen, echter pareert de keeper op miraculeuze wijze de ingeschoten bal. Zo blijft het 0-0 en komt SCE gedurende de wedstrijd beter in haar spel. En als jezelf de kansen onbenut laat doet de tegenstander dat wel. Uitstekende combinatievoetbal van SCE stelt spits Richard Schür instaat om de score te openen en een zwakke periode van Aquila in te luiden. Van deze zwakke periode profiteert SCE maximaal door de voorsprong te vergroten naar 0-3. Een dubbelslag van Kay de Kluis, eerst gaat hij op kinderlijk eenvoudig langs de Aquila-verdediging en scoort hij met een bekeken schuiver. Vlak hierna maakt hij zijn 2e van de middag, een steekbal achter de verdediging wordt door hem op sublieme wijze achter keeper Rick gelobd. En zo gaat Aquila met een 0-3 achterstand rusten, ietwat tegen de verhouding in.

De 2e helft start Aquila goed en komt het direct tot score, een onderschepping van Wout belandt bij Mees die Conté in staat stelt om de achterstand te verkleinen naar 1-3. In deze fase is Aquila beter en weet het SCE onder druk te houden. Dit resulteert in kansen voor Thijn (schot in de korte hoek), Wout (kopbal net naast) en Rick (kopbal), helaas blijft de aansluitingstreffer uit. Wanneer Aquila één op één gaat spelen, valt direct de beslissing. Kay de Kluis wordt weer geen strobreed in de weg gelegd en kan voor de 1-4 in de wedstrijd zorgen.

Al met al een verdiende overwinning van de gasten, aangezien Aquila redelijke fases afwisselde met enkele zwakke fases (met name de laatste 20 minuten in de 1e helft). Toch biedt de werklust en het getoonde spel in de 2e helft perspectief voor volgende week wanneer de uitwedstrijd tegen DSZ wacht. Aftrap om 14:00 uur.

De wedstrijdbal van vandaag is gesponsord door VTM montage en geveltechniek uit Opheusden. Het bedrijft levert, monteert en onderhoudt ramen, deuren en kozijnen, schuifpuien, speciale glasconstructies en vliesgevels van bedrijfspanden en woningen.

Scoreverloop:

’27  1-0  Richard Schür
’31  1-1  Kay de Kluis
’36  2-1  Kay de Kluis
’49  1-3  Mamadou Conté
’81  1-4  Kay de Kluis

Opstelling Aquila:

Rick Termeer, Tim Termeer (’80 Teun van Mourik), Rick Pruijn, Wout Elsen, Youri Dreijer, Roy Stuive, Mamadou Conté, Thijn Remmits, Bram Bouman, Willem van Welie, Mees van den Heuvel