Zwakke 1e helft leidt 1e verlies Aquila 1 in

RODA '28 1

... (e.d.)

6 oktober 2019 14:00

Vandaag mocht Aquila aantreden tegen het uit de 3e klasse gedegradeerd Roda’28 uit Winssen. De start van Aquila is niet goed en het toont veel te veel respect voor de spelers van Roda, het is dan ook niet verassend dat het al snel op achterstand komt. Eerst komt Aquila nog goed weg als een zeker doelpunt niet gezien wordt door de scheidsrechter, echter is het na een kwartier spelen wel raak. Een verkeerde inspeelpass vanuit de achterhoede wordt door de middenvelder van Roda doorgekopt en door weifelend ingrijpen kan de linksbuiten één op één komen met de keeper en hij faalt niet, 0-1. Het initiatief blijft bij Roda en weet via voorzetten vanaf de zijkanten gevaarlijk te worden, één daarvan levert nog een doelpunt op voor Roda via Sam Janssen. Aquila kan hier alleen een schot op de lat tegenoverstellen.

Na de rust komt Aquila getergd uit de kleedkamer en weet Roda onder druk te zetten. Vlak na rust een goede kans voor Teun, zijn schot belandt echter in het vangnet. Toch is het Teun die Aquila terug in de wedstrijd brengt na een pass van Joep schiet Teun knap binnen. Roda blijft via de snelle voorwaartsen nog wel dreigend en komt wat gelukkig op 1-3. Een lange bal blijft hangen en de spits reageert adequater en schiet de bal wat gelukkig, met een stuitje, achter de doelman van Aquila. Het geloof in een resultaat bij Aquila blijft, gezien de verhoudingen in de 2e helft. Dit wordt snel beloond met de aansluitingstreffer, een schot van Conté wordt dermate van richting veranderd dat het de keeper van Roda kansloos laat, 2-3. Doordat Aquila risico’s moet nemen volgen er kansen voor Roda, een treffer wordt afgekeurd vanwege buitenspel en er wordt er voor open doel op de paal geschoten. Aquila krijgt nog 1 schietkans op de 3-3, echter wordt de bal verkeerd geraakt door Dennis. Na enkele minuten blessuretijd fluit de prima leidende scheidsrechter voor het einde van deze sportieve wedstrijd.

Voor Aquila de bevestiging dat het met inzet, strijd en beleving prima mee zou moeten kunnen in deze klasse. De wedstrijdbal van vandaag is gesponsord door Reuvers Transport B.V.

Scoreverloop:

’16  0-1  Marijn van Kraaij

’35  0-2  Sam Janssen
’55  1-2  Teun van Mourik

’65  1-3  Pim Tromp

’74  2-3  Eigen doelpunt

Opstelling Aquila:
Rick Termeer, Tim Termeer, Rick Pruijn, Wout Elsen, Michiel van den Heuvel, Roy Pruijn, Roy Stuive (’70 Dennis van Gessel), Mamadou Conté, Mees van den Heuvel ( ’81 Thijn Remmits), Joep van Baren, Willem van Welie (’20 Teun van Mourik).

Volgende week weer een thuiswedstrijd tegen OSC, aanvang wedstrijd om 14:00 uur.