Aquila verliest van veel feller S.V. Nijmegen

Nijmegen 1 (zon)

... (e.d.)

2 februari 2020 14:30

Mede door de vele regen die deze ochtend valt wordt de wedstrijd gespeeld op kunstgras, voordat we naar S.V. Nijmegen kunnen afreizen komt er één speler van Aquila maar liefst 25 minuten te laat. Een slecht voorteken wat in de warming-up en begin van de wedstrijd wordt doorgezet. Voordat Aquila het weet staat het met de wind in de rug al snel op een 2-0 achterstand (doelpunten uit 2 dode spelsituaties), op dat moment niet de verdienste van Nijmegen maar meer te wijten aan een inspiratieloos ogend Aquila. Nog voor de rust valt de aansluitingstreffer, een speler van Nijmegen tikt een voorzet binnen.

Na de rust staat Aquila direct onder druk en komt er nauwelijks meer uit. Toch heeft Willem na een steekbal van Wout nog de gelijkmaker op zijn schoen, maar zijn schot is te zacht om het de keeper moeilijk te maken. Uit de tegenaanval draait Angelo Knoop namens Nijmegen er een hoekschop in één keer in, hij is deze gehele middag een ware plaag voor de Aquila defensie. Vlak hierna beslist Jordy van den Broek in alle vrijheid de wedstrijd met een afstandsschot wat onhoudbaar de kruising in vliegt. Geholpen door de wind komt Aquila nog tot 4-2, nadat een voorzet van Willem binnen waait. Het slotakkoord is voor Nijmegen, waarbij de bal ongelukkig via keeper Jason binnen valt.

Zo wordt drukt Aquila door S.V. Nijmegen met de neus op de feiten gedrukt, zonder vertrouwen in eigen kunnen / inspiratie / inzet / gedrevenheid lukt het niet om wedstrijden in een resultaat om te zetten. De komende wedstrijden zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden om weg te blijven van de nacompetitie plaatsen.

Scoreverloop:
’15  1-0  Angelo Knoop
’22  2-0  Dennis Watson
’35  2-1  Eigen doelpunt
’57  3-1  Angelo Knoop
’63  4-1  Jordy van den Broek
’66  4-2  Willem van Welie
’82  5-2  Eigen doelpunt

Opstelling Aquila:
Jason Henzen, Harm de Leeuw, Roy Pruijn, Willem van Welie, Thijn Remmits, Brent Kolvenbach, Tim Termeer (’60 Dennis van Gessel), Bram Bouman (’46 Rick Pruijn), Mamadou Conté, Mees van den Heuvel (’60 Joep van Baren), Wout Elsen