Cadeautjes Aquila leiden grote nederlaag in

SC Millingen 1

10 november 2019 14:30

Na een lange autorit kwam Aquila aan bij een nieuwe tegenstander in de competitie: SC Millingen. Op het schitterende complex is na vandaag nog één onderdeel aan vervanging toe: de doelpalen van het hoofdveld bezweken nadat de keeper van Millingen aan de lat ging hangen. Hetgeen leiden tot een vertraging van 10 minuten.

De wedstrijd is goed en wel begonnen en Aquila staat al op achterstand door toedoen van Millingen-spits Smits. Hierna ontsnapt Aquila enkele malen en weet het zich enigszins te herstellen wat vlak hierna leidt tot de gelijkmaker. Een afstandsschot van Remmits wordt nog gekeerd, waarna Conté er als de kippen bij is om de rebound binnen te tikken. Zo is het weer gelijk en weet Aquila tot de 35ste minuut uitstekend partij te bieden. Wat er daarna allemaal plaatsvindt is aan Aquila-zijde niet 4e klasse waardig en wordt door SC Millingen keihard afgestraft. Nog voor rust loopt Millingen uit naar een comfortabele 3-1 voorsprong. Een verre vrije trap van Dirk Spann vliegt onhoudbaar in de rechterhoek en vlak hierna profiteert Millingen van een fout in de opbouw aan Aquila zijde.

Na de rust krijgt Aquila nog de kans op de aansluitingstreffer, maar Conté laat deze liggen. Vlak hierna beslist Millingen de wedstrijd, een terugspeelbal pakt verkeerd uit en hier wordt uitstekend van geprofiteerd via van der Velden. Millingen kent geen genade en breidt de score uit naar 5-1 via weer Smits die ongemerkt kan opstomen. Er gebeurd daarna 30 minuten weinig, het slotakkoord is voor Millingen. Een 2e vrije trap van Spann levert weer een doelpunt op en zet de eindstand van 6-1 op het scorebord.

Volgend weekend is Aquila vrij. Het weekend erop, 24 november, speelt Aquila thuis tegen SCE uit Nijmegen. Aftrap om 14:00 uur.

Scoreverloop:

’03  1-0  Maarten Smits
’11  1-1  Mamadou Conté
’35  2-1  Dirk Spann
’43  3-1  Niels Wingels
’48  4-1  Sam van der Velden
’52  5-1  Maarten Smits
’82  6-1  Dirk Spann

Opstelling Aquila:
Rick Termeer, Tim Termeer (’76 Dennis van Gessel), Rick Pruijn, Wout Elsen (’46 Joep van Baren), Roy Pruijn, Roy Stuive, Mamadou Conté (’71 Brent Kolvenbach), Thijn Remmits, Teun van Mourik, Willem van Welie, Mees van den Heuvel.