Aquila diep door de ondergrens tegen DSZ

DSZ 1 (zon)

1 december 2019 14:00

Na twee grote nederlagen op rij wilde Aquila uit tegen DSZ in Boven-Leeuwen zich weer herpakken. Na 90 minuten “voetbal” kan geconcludeerd worden dat dit niet gelukt is en de derde zware nederlaag op rij een feit is.

Het eerste half uur van de wedstrijd speelt zich af tussen de beide zestiens, waar DSZ iets dreigender is. Na iets meer dan een half uur spelen komt DSZ op voorsprong, een voorzet vanaf de zijkant wordt knap ingeschoten door de geheel vrijstaande Bram van Baren. DSZ zakt hierna nog meer in, toch krijgt Aquila via Conté nog een schietkans die een metertje over gaat. Net voor rust ontsnapt Aquila aan een grotere achterstand wanneer DSZ, via de counter, vergeet balverlies in de voorhoede af te straffen.

Na de rust een nog zwakker Aquila. Passen komen niet aan, ballen springen van de voet, omschakelen hoeft schijnbaar niet. Het duurt respectievelijk nog lang voordat DSZ op een comfortabele voorsprong komt. Het loopt via de pijlsnelle Boudewijn de Kadt uit naar een 3-0 voorsprong. Vlak hierna moet Aquila met 10 man verder, na een tweede gele kaart voor Rick. Er zijn nog diverse kansen te noteren voor DSZ waar Lars Spanbroek er nog één van benut. Vlak hierna verlost de scheidsrechter Aquila van een nog grotere afgang.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Krayenhoff om 14:00 uur. Er zal dan zeker uit een ander vaatje getapt moeten worden om maar enigszins aanspraak te mogen maken op een resultaat.

Scoreverloop:

’35  1-0  Bram van Baren
’66  2-0  Boudewijn de Kadt
’78  3-0  Boudewijn de Kadt
’90  4-0  Lars Spanbroek

Opstelling Aquila:

Jason Henzen, Tim Termeer (’46 Mees van den Heuvel), Rick Pruijn, Wout Elsen, Joep van Baren (’70 Michiel van den Heuvel), Roy Stuive (’70 Teun van Mourik), Mamadou Conté, Thijn Remmits, Bram Bouman, Willem van Welie, Roy Pruijn