Aquila vecht zich naar punt tegen Diosa!

DIOSA 1 (zon)

Thijn Remmits (penalty)
Tim Termeer (intikker)

19 januari 2020 14:30

Na een matig winter oefenprogramma gaat het vandaag weer om het ‘echie’. Een geconcentreerde wedstrijdbespreking daarop volgt waarin voornamelijk 100% inzet en discipline wordt geëist.

Half 3, plaatselijk tijd: De spelers van Diosa, die bij winst koploper zouden worden, en haar uitdager Aquila komen de verrassend goede, maar toch ietwat zompige grasmat oplopen. De belangen zijn groot, kan Diosa de koppositie pakken of haalt Aquila eindelijk weer een resultaat. 90 minuten scheiden ons van verdere conclusies.

Het fluitsignaal klinkt en Diosa is vanaf de 1e minuut fel en zet druk naar voren. Na een minuut of 10 krijgt Aquila dit beter onder controle en weet een stormloop aan hoekschoppen te overleven. Eigenlijk de hele wedstrijd hetzelfde spelbeeld: Diosa heeft de bal, zonder dat het echt kansen weet te creëren. Toch heeft Diosa net voor rust het geluk van de koploper, een afstandsschot van Rob Peters wordt van richting veranderd...toch zit Jason in de goede hoek, echter stuitert de bal net voor hem op miraculeuze wijze op, 1-0. Een domper, toch krijgt het direct hierna de kans via Bram om weer gelijk te komen, maar zijn schot wordt tot hoekschop geblokt.

Na het verplichte kwartiertje theepauze ziet het aanwezige publiek een veerkrachtig Aquila dat steeds beter in de wedstrijd komt. Na een uur spelen levert een voorzet van Michiel een penalty op doordat Conté met twee handen in de rug geduwd wordt. Zoals gewend schiet Thijn deze uitstekend binnen! 1-1. Diosa is aangeslagen en Aquila kruipt geleidelijk wat meer uit haar schulp en kan na 75 minuten zelfs aan de leiding komen. Conté stuurt Bram weg die goed inschiet, maar stuit op de hand van de uitgekomen keeper. Na 86 minuten, wanneer er weer een stormloop aan hoekschoppen heeft plaatsgevonden waarbij doelman Jason enkele uitstekende reddingen verricht, krijgt Diosa ook een penalty. De bal belandt op de hand van Brent, waarbij overigens eerst een duw in de rug plaats vindt. De scheidsrechter is onverbiddelijk en blijft ondanks protesten naar de stip wijzen. Dit buitenkansje is wel besteed aan Ted van den Oever en zo komt Aquila weer op achterstand, zou het de geluk van de koploper zijn…wellicht. Toch is er nog tijd om er een gelijkspel uit te slepen en dat gelijkspel komt er. Een afstandsschot van Bram belandt op de paal, Tim is prima meegelopen om van dichtbij de 2-2 in het doel te werken. Enkele minuten hierna fluit de toch wel prima leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Conclusie, strijdend en hard werkend Aquila pakt een belangrijk punt om weg te komen van de laatste plaatsen.

Scoreverloop:

’45  1-0  Rob Peters
’57  1-1  Thijn Remmits
’86  2-1  Ted van den Oever
’90  2-2  Tim Termeer

Opstelling Aquila:

Jason Henzen, Harm de Leeuw, Roy Pruijn, Willem van Welie, Thijn Remmits, Brent Kolvenbach, Youri Dreijer (’46 Michiel van den Heuvel / ’78 Tim Termeer), Bram Bouman, Mamadou Conté, Mees van den Heuvel, Wout Elsen