Zuur verlies Aquila tegen studentenploeg uit Nijmegen

NSVV FC Kunde 1

26 januari 2020 14:00

Voorafgaand aan de wedstrijd was al bekend dat Fc Kunde uit Nijmegen één van de best voetballende ploegen van de competitie is, in het begin van de wedstrijd is dit zeker terug te zien en heeft Aquila het de eerste 10 minuten lastig. In deze fase weet het een buitenspeldoelpunt te overleven en een ingetikte voorzet vanaf de zijkant wordt uitstekend gepareerd door Jason. Eigenlijk de hele wedstrijd hetzelfde spelbeeld: Fc Kunde heeft de bal, Aquila verdedigt zonder kansen weg te geven. De organisatie staat, mede door het hobbelige veld en de onzuiverheid in de passing weet het zelf ook geen kansen te creëren. Rust.

Na de rust heeft Aquila het nog beter onder controle en wordt Fc Kunde veelal verplicht om de lange crossbal te hanteren, deze worden uitstekend verdedigt. Naarmate de tijd verstrijkt komt er ruimte voor de voorhoede spelers van Aquila maar de eindpass ontbreekt. Toch komt Aquila bijna op voorsprong na een solo van Bram, zijn gekraakte schot gaat naar de bovenhoek maar de keeper kan net op tijd redding brengen. Ook Conté laat zich niet onbetuigd maar voordat hij uithaalt stuit de bal net op waardoor het niet meer is dan een rollertje. Na 85 minuten krijgt Fc Kunde een strafschop, een duel tussen Wout en de spits wordt na 5 seconde doorspelen bestraft. Wie de overtreding maakt is nogal discutabel, door beide wordt niet de bal gespeeld. Ondanks protesten blijft de scheidsrechter onverbiddelijk, penalty. Dit cadeautje wordt echter niet uitgepakt, Jason brengt namelijk uitstekend redding. Uit de tegenaanval belandt uit een voorzet de bal (in de zestien) op de hand van een Kunde-speler, maar in deze fase is de scheidsrechter op de hand van Kunde en laat dit onbestraft. Een paar minuten voor tijd krijgt Kunde een serie hoekschoppen (die ontstaan doordat een Kunde-speler zelf de bal achter schiet). De laatste hoekschop wordt door Johan Bonenkamp met de linker bovenarm binnen gewerkt (hands dus!), maar scheidsrechter Daemen (die er 5 meter vanaf staat!) ziet het niet en keurt het ongeldige doelpunt goed.

Er is te weinig tijd over om nog gevaarlijk te worden voor de goal van Fc Kunde en zo verliest een hard werkend Aquila van een goed voetballend Fc Kunde.

Scoreverloop:
’90  0-1  Johan Bonenkamp

Opstelling Aquila:
Jason Henzen, Harm de Leeuw, Roy Pruijn, Willem van Welie, Thijn Remmits, Brent Kolvenbach, Tim Termeer, Bram Bouman (’60 Teun van Mourik), Mamadou Conté, Mees van den Heuvel, Wout Elsen