Aquila houdt 3 punten in eigen huis

OSC 1

Assist: Roy Stuive
Teun van Mourik (afstandschot)
... (schot)
... (schot)

13 oktober 2019 14:00

Aquila mocht vandaag aantreden tegen OSC uit Oosterhout. De laatste ontmoeting op 15 mei 2011, op Dreumelse grondveste, leverde OSC het kampioenschap op.

Op een moeilijk bespeelbaar veld krijgt Aquila al na 1 minuut de kans om de score te openen, echter strandt de actie van Conté in het 5-meter gebied. Je zou denken dat OSC gewaarschuwd zou zijn, maar nee in de 6e minuut scoort Mees knap een afgeslagen vrije trap met een halve omhaal, 1-0. OSC kruipt iets uit haar schulp, maar creëert zelf nagenoeg geen kansen. Dat doet namelijk Aquila één keer voor hen, met dank aan de jarige keeper Rick blijft de voorsprong behouden. Het weet zelfs verdiend op 2-0 te komen, een schitterende steekbal van Roy Stuive wordt op waarde geschat door Conté en koelbloedig in de verre hoek geschoten. Op eigen veld met 2-0 de rust in, het kan niet beter zou je denken. Daar dacht de staf terecht anders over: het was de 1e helft namelijk onrustig, van goed voetbal was geen sprake en de aansluitingen tussen de linies waren te groot.

De 2e helft begint Aquila beter dan OSC en weet al strijdend de meeste duels te winnen. Het profiteert hier eenmaal van, waar het zeker twee keer had moeten zijn. Conté legt de bal slecht af, waardoor een goede kans verloren gaat. Joep doet dit vlak daarna beter en weet Teun te bereiken. Teun, die de moegestreden Roy S. verving, aarzelt niet en knalt met zijn linker schitterend in de bovenhoek. 0-3 niets aan de hand zou je zeggen, niets is minder waar. Het jeugdige OSC geeft niet op en dit wordt beloond met de 3-1. Hierna gebeuren er aan beide zijdes wat onderdelen die niet op een voetbalveld thuis horen, aan beide zijdes kan dan ook terecht één speler vertrekken. Het initiatief blijft bij OSC zonder hier echt gevaarlijk uit te worden, het heeft de hulp van een hand nodig om de aansluitingstreffer te scoren. Het voorval ontgaat de scheidsrechter en zo is het 3-2 en wordt het de laatste 5 minuten nog spannend. De spanning is voelbaar bij de spelers van Aquila, maar het komt niet meer in de problemen.

Al met al een terechte overwinning waardoor we volgende week met een goed gevoel kunnen afreizen naar de uitwedstrijd tegen het oud bekende Overasseltse Boys uit Overasselt, aanvang wedstrijd om 14:00 uur.

De wedstrijdbal van vandaag is gesponsord door Fysio-R, waarvan Bram Rikken (oud OSC-speler, nu Aquila 3 speler) eigenaar is.

Scoreverloop:

’06  1-0  Mees van den Heuvel

’35  2-0  Mamadou Conté
’72  3-0  Teun van Mourik

’80  3-1  Dylan Dekker

’88  3-2  Andy Berendsen

Opstelling Aquila:
Rick Termeer, Tim Termeer, Rick Pruijn, Wout Elsen, Roy Pruijn, Roy Stuive (’65 Teun van Mourik), Mamadou Conté (78 Harm Stekelenburg), Thijn Remmits, Joep van Baren, Willem van Welie (’60 Michiel van den Heuvel), Mees van den Heuvel.