SV Hatert - Aquila, 1-3

SV Hatert 1 (zon)

... (afstandschot)

29 september 2019 14:00

Vandaag mag Aquila afreizen voor de uitwedstrijd tegen SV Hatert. De grote onbekende in de competitie, die na de degradatie van vorig jaar haar gehele elftal zag vertrekken. Aquila speelde nog nooit tegen SV Hatert, dat haar 1e wedstrijd in de competitie verloor van mede promovendus Overasseltse Boys.

Aquila, dat nog steeds niet op volle oorlogssterkte is, trad aan met één wijziging in de basisopstelling t.o.v. de vorige wedstrijd. De weer fitte Willem start i.p.v. de afwezige Teun. Aquila start weer goed aan de wedstrijd en krijgt een goede mogelijkheid via Conté om op voorsprong te komen, hij komt alleen niet lekker uit met zijn passen en ziet zijn schot met de buitenkant voorlangs gaan. Daarna is het de beurt aan Hatert, wat Aquila goed onder druk houdt middels de enkele behendige voetballers. Twee schietkansen in de korte hoek worden uitstekend gepareerd door Rick. Na pakweg een half uur komt Aquila onder de druk van Hatert uit en weet het zelfs op 0-1 te komen. Met een goede aanval over verschillende schijven weet Conté de bal bij Joep te krijgen, die met zijn chocoladebeen de bal uitstekend in de hoek legt. Net voor rust profiteert Aquila nogmaals, een goede combinatie zorgt ervoor dat Conté de bal bij Joep bezorgt die kalm voor een 0-2 voorsprong zorgt.

Na rust een feller Hatert en een wat afwachtend Aquila, wat resulteert in een goede kans voor Hatert. Een geblokkeerd schot valt voor de voeten van de rechtsbuiten die net voorlangs schiet. Aquila ontsnapt hier aan de aansluitingstreffer en Hatert put moed uit het ontstaan van deze kans. De organisatie staat niet 100% goed, maar toch weet Hatert niet verder te komen dan enkele schietkansen van afstand. Aquila daarentegen krijgt via een kopkans van Conté, na een goede voorzet van Willem, de kans op uitbreiding van de score. De gretige Conté, hij had namelijk nog niet gescoord deze wedstrijd, soleert hierna langs 4 spelers van Hatert en wordt in het strafschopgebied op onreglementaire wijze gestuit, penalty. Mees grijpt dit buitenkansje met beide handen aan en zorgt voor een 0-3 voorsprong. Na deze 0-3 wordt het wat vervelender op het veld in woord, gebaar en fysiek spel en gaat hierin Aquila te veel mee, waardoor het vergeet verder uit te lopen in de wedstrijd. Sterker nog, SV Hatert scoort 10 minuten voor tijd met een wellicht houdbaar afstandsschot. Verder komt het echter niet meer en de goed leidende scheidsrechter, die zijn eigen wedstrijd fluit, blaast na enkele minuten extra tijd voor het einde van de wedstrijd en zo heeft Aquila na 2 speelronde nog steeds het maximaal te behalen punten.

Scoreverloop:

’30  0-1  Joep van Baren

’42  0-2  Joep van Baren
’66  0-3  Mees van den Heuvel

’82  1-3  Yassir Belkheyat

Opstelling Aquila:
Rick Termeer, Tim Termeer, Rick Pruijn, Wout Elsen, Michiel van den Heuvel (’75 Harm Stekelenburg), Roy Pruijn, Roy Stuive (’60 Dennis van Gessel), Mamadou Conté, Mees van den Heuvel, Joep van Baren, Willem van Welie.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Roda’28, aanvang wedstrijd om 14:00 uur.