Hard werkend Aquila kruipt door ’t oog van de naald

Victoria '25 1 (zon)

12 mei 2019 14:00

Onbekend

Aquila speelt vandaag tegen Victoria ’25 uit Afferden. De gasten krijgen weinig doelpunten tegen en de concurrenten laten regelmatig punten liggen tegen deze ploeg. Dat we niet hoefden te rekenen op cadeautjes liet de ploeg uit Afferden vanaf het begin van de wedstrijd duidelijk blijken.

De verdediging en middenveld van Aquila start de wedstrijd goed, alleen de aanval moet nog even op gang komen. De eerste 20 minuten speelt de wedstrijd zich af op het middenveld waar Aquila de overhand heeft. Hierna komt de aanval van Aquila wat beter op gang en begint het positiespel vorm te krijgen. Na een goede aanval schiet Hielke vanaf 20 meter snoeihard op goal, echter wordt zijn schot uitstekend gepareerd door de keeper van Victoria. Enkele hoekschoppen leveren aan Aquila zijde niets op, waardoor de rust wordt bereikt met een 0-0 ruststand.

Na de rust een ietwat ander beeld, Victoria kruipt uit haar schulp en Aquila wordt wat slordiger in de passing. Toch blijft Aquila domineren en krijgt het in de 67e minuut de kans om op voorsprong te komen. Bram passeert zijn man en levert een perfect voorzet af die door Conté op de paal wordt gekopt. Uit de tegenaanval komt Victoria op voorsprong, een fout in de achterhoede zorgt ervoor dat Joep Lepoutre vrij op de goal af kan en de 0-1 kan binnenschuiven. Hierna volgen enkele hectische minuten waarin Victoria maar liefst 2 rode kaarten incasseert, 1 voor de doelman voor het neerhalen van de doorgebroken Conté en 1 voor een onbesuisde overtreding op Joep van Baren. Mede hierdoor komt het geloof bij Aquila terug. Al snel volgt de gelijkmaker, een voorzet van Willem wordt door Conté op de borst gecontroleerd en op mooie wijze binnengetikt. Na de 1-1 houdt Aquila de druk erop en dit resulteert in enkele hoekschoppen, één daarvan resulteert in een doelpunt en dus de 2-1 voorsprong. Hielke neemt de hoekschop, Thijn kopt bij de 1e paal door en Conté tikt binnen bij de 2e paal. Hierna de wedstrijd uitvoetballen, toch lukt dit niet helemaal en weet de slim spelende Joep Lepoutre één minuut voor tijd een strafschop te versieren. Was het een overtreding, was die binnen de zestienmeter...beide constateringen waren onduidelijk. Maja wat maakt het uit, de scheidsrechter draait de beslissing toch niet terug. Gelukkig voor Aquila besluit Johan van Hees de bal onstuimig hard op de lat te schieten. Uit de counter maakt Bram Bouman aan alle onzekerheid een eind door met een mooie slalom voor de 3-1 te zorgen. Direct hierna fluit de uitstekend leidende scheidsrechters voor het einde van de wedstrijd.

Eindconclusie is dat Aquila een verdiende overwinning heeft geboekt tegen een Victoria wat zich kranig verweerd heeft en tot het gaatje is gegaan om Aquila punten afhandig te maken. De volgende wedstrijd is in Heumen tegen SV Heumen. De wedstrijd zal aanvangen om 14:30 uur. Wij hopen weer te mogen rekenen op de steun van alle supporters.