Aquila 1 laat punten liggen bij DVSG 1

DVSG 1 (zon)

5 maart 2023 14:30

J.G. van den Dam

Sportpark De Horst (Groesb.)
Hoge Horst 56
6562LE
GROESBEEK

DVSG 1 - Aquila 1     0 - 0

Na 2 weken (Carnavals) pauze vandaag de verre uitwedstrijd tegen DVSG uit Groesbeek. Op een prima bespeelbaar veld is het in het eerste kwartier aftasten voor beide teams, waardoor het vertoonde spel zich voornamelijk afspeelt op het middenveld, waarop de jonkies Remo Rademakers en Milan Henzen zich prima staande houden. Na ongeveer 25 minuten krijgt Aquila haar eerste grote kans, maar de volley van Thijn Remmits treft helaas geen doel, en scheert rakelings over de dwarsligger van het DVSG doel. Aquila heeft het betere van het spel, en het duurt dan ook niet lang voordat Aquila haar 2e grote kans krijgt. Na een steekpass van Bram Bouman krijgt Thijn Remmits opnieuw de mogelijkheid om de score te openen, maar zijn lob komt net iets tekort, en verrast daarom de DVSG goalie niet. Ook krijgt Jip Derks nog een grote kans binnen het elf meter gebied na een afgeslagen hoekschop, maar ook zijn schot verdwijnt over het vijandelijke doel. Kansen genoeg om op een verdiende voorsprong te komen, maar de trekker wordt jammergenoeg niet overgehaald. Aquila heerst, waarbij men ook behoedzaam moet blijven op de lange ballen van DVSG vanuit hun achterhoede, en uit een van deze spaarzame counters krijgt DVSG een doelrijpe kans, maar keeper Jason Henzen toont zich maar weer eens een betrouwbare sluitpost, en redt bekwaam. Zo gaan we richting de theepauze met een 0-0 brilstand, waar eigenlijk een voorsprong voor Aquila zeker verdiend was geweest, gezien het vertoonde spelbeeld in de eerste 45 minuten. Na de rust start Aquila wederom goed, en zet de lijn van de eerste helft door. Aquila krijgt wederom een aantal goede mogelijkheden om de score te openen, maar de verdiende openingsgoal wil maar niet vallen. Aquila krijgt nog 1 grote kans in de 2e helft, maar Moreno de Vree ziet zijn schot op de lat belanden boven de DVSG-doelman, dit na een bekeken pass van Remo Rademakers. Zo eindigt deze sportieve wedstrijd voor Aquila in een toch wel teleurstellend 0-0 gelijkspel, gezien de grote hoeveelheid goede kansen die vandaag zijn gecreëerd.  As zondag 12 maart de thuiswedstrijd tegen koploper Victoria '25 uit Afferden, aanvang 14.00 uur.