"Youngsters" Aquila 1 pakken de volle buit bij SCD 1

6653CC
DEEST

SCD 1 - Aquila 1 :  3-4

Een noodgedwongen verjongd Aquila 1, geplaagd door blessures en een enkele vakantieganger, begint vandaag in de winterkou, goed aan het uitduel op het kunstgrasveld van SCD uit Deest. Dit levert dan ook meteen een snelle voorsprong op in de 5e minuut, na een prima combinatie op de linkerflank opgezet door Perry (Herry) Henzen en Willem van Welie, wordt deze nauwkeurig afgerond door Moreno de Vree, wat de 0-1 voorsprong op levert. Na deze snelle openingsgoal van Aquila probeert SCD zich in de wedstrijd terug te knokken, maar Aquila houdt goed stand, en geeft eigenlijk geen kans weg. Maar pal voor de theepauze, als een donderslag bij heldere hemel,  slaat SCD genadeloos toe, en scoort binnen 10 minuten 3 x (!!), zodat Aquila met een onverwachte, maar vooral onnodige 3-1 achterstand de warme kleedkamer opzoekt.  Na de donderspeech van trainer van Mourik in de rust, die in Dreumel gehoord moet zijn, gaat Aquila in de 2e helft meteen vol voor de aansluitingstreffer, en een beter resultaat. De aansluitingstreffer laat dan ook niet lang op zich wachten, want in de 47e min kopt de mee opgekomen Rick Pruijn keihard de bal achter de SCD goalie (zoals alleen Rick Pruijn dat kan), wat tevens de 2-3 oplevert. Aquila ruikt nu bloed, en met zweet en tranen (van de kou), gaan de Blauw-Witten op zoek naar meer. Dit leidt tot nog 2 treffers in het voordeel van Aquila, want in een tijdsbestek van nóg geen 10 minuten scoren invaller Milan Henzen (72e min) en Moreno de Vree (78e min) achtereenvolgens de 3-3 en de 3-4 wat weer de voorsprong voor Aquila betekent. Deze voorsprong wordt nu niet meer kinderlijk uit handen gegeven, zoals dit het geval was in de eerste helft, zodat de 3 punten mee naar Dreumel worden genomen. Gezien het gehele spelbeeld van deze middag toch wel een verdiende overwinning voor Aquila, waarbij zeker opgemerkt mag worden dat Aquila deze uitwedstrijd afsluit met onder andere vijf  "Youngsters"  binnen de lijnen, met een leeftijd die schommelt tussen de 17 en 19 jaar oud. As zondag 11-12 de laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar in Dreumel, tegen SCP uit Puiflijk, aanvang 14.00 uur.