Verdiende zege voor hardwerkend Aquila 1

Oscar Carrestraat 102
6542VB
NIJMEGEN

Na de uitglijder tegen Unitas, vandaag de uitwedstrijd tegen SV  Nijmegen, vorig seizoen ook gedegradeerd uit de 4e Klasse. Bij winst op SV Nijmegen een plek in de middenmoot, bij verlies een beschamende plek bij de onderste twee op de ranglijst. Na het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter start Aquila uitstekend, en krijgt binnen 5 minuten zijn eerste grote kans, maar helaas plaatst Joep van Baren de bal net over de linkerkruising van de doelman. Hierna golft het spel op en neer, zonder dat er echt grote kansen genoteerd kunnen worden aan beide zijden. Toch komt Aquila op voorsprong na een uitstekende aanval over 3 schijven, waarbij Moreno de Vree de bal bekeken achter de doelman glijdt. Aquila komt zodoende op een 1-0 voorsprong en geeft tot het rustsignaal geen kans meer weg, zodat de 4 meegereisde Aquila supporters verkleumd door de kou in de kantine van SV Nijmegen hun bakje koffie kunnen nuttigen. Na de rust is het spelbeeld identiek aan het weerbeeld: "Ut wor dur nie bèter op" volgens de Aquila supporters, maar een voordeel is dat Aquila geen kans weg geeft, ondanks een afstandsschot op de paal van SV Nijmegen. In de 70ste minuut voert trainer v. Mourik 2 wissels door die duidelijk van invloed zijn op het wedstrijdverloop in positieve zin. Mees vd Heuvel en Perry (Herry) Henzen betreden het veld. Direct na zijn invalbeurt krijgt Mees vd Heuvel een dot van een kans, maar deze wordt nog door de doelman met een prima reflex gepareerd. SV Nijmegen blijft hierdoor hoop houden op een goed resultaat, en blijft druk zetten, maar de Aquila verdediging houdt stand. In de 87ste minuut voetbalt Aquila zich prima onder deze druk uit, en na een goede rush van Perry(Herry) Henzen vanaf eigen helft, waarbij hij tevens een goede voorzet aflevert, rond Mees vd Heuvel, met behulp van een SV Nijmegen verdediger, bekwaam af. De bevrijdende 2-0 is door Aquila gemaakt, waarmee bij SV Nijmegen alle hoop op een goed resultaat letterlijk en figuurlijk verwatert. Hierdoor eindigt deze wedstrijd in een 2-0 overwinning voor Aquila. Een verdiend resultaat op basis van werklust en een goede wedstrijdmentaliteit,  waarbij keeper Jason Henzen de nul weer eens heeft kunnen houden. As zondag 13-11 de thuiswedstrijd tegen  AAC-Olympia, aanvang 14.00 uur, waar bij winst de aansluiting met de subtop gerealiseerd kan worden.